2016. november 24., csütörtök

FŰSZERES NARANCSOS - ALMADZSEM I.


Katalinnál, a katalin-konyha.blogspot.hu szerzőjénél jelentkeztem a következő játékra. Arra kért, hogy saját készítésű, ehető és iható ajándékokat készítsünk ajándékba.  Én egy fűszeres dzsemmel (is) készülök.




Hozzávalók: 

Az előkészített gyümölcsöket egy edénybe tettem és feltettem főzni. Mikor már meleg volt botmixerrel pürésítettem őket, és állandó kevergetés mellett felforraltam. 
Ekkor beletettem a cukorral elkevert fűszeres dzsemfixet és folyamatos kevergetés mellett még 2-3 percig főztem. 
Mikor kész volt lehúztam a tűzről és az előkészített üvegekbe töltöttem. Jól lezártam és 5 percre fejre állítottam őket. 

Megjegyzés: a cukor mennyisége függ a narancstól is. Ha savanykásnak érezzük a narancsot, akkor tehetünk bele több cukrot is. 

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~



2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon finom lehet ez a lekvár! Nem is tudtam hogy van ilyen fűszeres dzsemfix ? Ezt a lekvárt bármikor ellehet készíteni ezért ha már fogytán leszek lekvárból biztos elkészítem!

Erika írta...

Tényleg nagyon finom, és tényleg bármikor elkészíthető. Főleg mikor egy kicsit savanyú a narancs.
Karácsonyi reggelikhez nagyon jól jön majd.