2016. szeptember 21., szerda

FEJTETTBAB LEVES



Hozzávalók: 

  • 35 dkg fejtettbab
  • 20 dkg tisztított sárgarépa és fehérrépa vegyesen
  • 1 kis csokor petrezselyem
  • 1 zellerszár
  • 1 kis fej hagyma
  • 1-2 babérlevél
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 zöldpaprika
  • 1 kis paradicsom
  • 1 1/2 ek liszt
  • 2 ek zsír
  • 2 kk. pirospaprika (fűszerpaprika)
  • levesbetét


A babot kb 2-2,5l vízzel feltettem főni. Hozzáadtam a vöröshagymát, fokhagymát, feldarabolt zöldségeket.
Mikor felforrt tovább ízesítettem  babérlevéllel, zöldpaprikával, paradicsommal, ízlés szerint sóztam, borsoztam.
Közben a zsiradékot felforrósítottam, zsemlyeszínűre pirítottam a lisztet, lehúztam a tűzről és pirospaprikával meghitettem. Felöntöttem kevés hideg vízzel és csomómentesre elkevertem.
Ha a bab megfőtt, a rántást a levesbe öntöttem, folyamatos kevergetés mellett felforraltam és beletettem egy maréknyi levesbetétet és készre főztem. Mielőtt levettem volna a tűzről  beletettem a petrezselymet és zellerszárat.

Megjegyzés: mikor a leves kihűlt, kiszedtem belőle babérleveleket, paprikát, paradicsomot és zellerszárat.

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~ 





Nincsenek megjegyzések: