2016. szeptember 7., szerda

ECETES PAPRIKA





Hozzávalók:  2 db 720 ml-es és 1 db 800 ml-es üveghez: 
  • 8-9 db paprika 
  •  koriandermag
  •  mustármag
  •  szemes bors
  •  babérlevél
Felöntőléhez:
  • kb 1,3 l víz
  • 1 dl 20 %-os ecet
  • 3-4 ek. cukor
  • 2 ek asztali só!
  • borkén
A paprikákat megmostam, kicsumáztam és hosszában négyfelé vágtam.
Az előkészített üvegekbe belepakoltam paprikákat. Vigyázni kell, hogy ne túl szorosra, mert megpuhulhatnak.
Mindegyik üvegbe szórtam 1/2 -1/2 kávéskanál koriandermagot,  mustármagot, 1-1 kávéskanálnyi szemes borsot, és 1-1 db babérlevet.
A felöntőlevet elkészítettem hidegen, ügyelve arra, hogy a só és a cukor teljesen elolvadjon. Majd az üvegekbe töltöttem, a tetejére 1-1 késhegynyi borként tettem, majd lezártam őket. 




Megjegyzés: a felöntőlé mennyisége függ, hogy mennyire szorosan vagy lazábbra rakjuk a paprikákat. A cukor hozzáadását is figyelni kell. Én 4 evőkanál cukorral ízesítettem, de természetesen lehet kevesebb mennyiséggel is, csak akkor ecetesebb lesz a savanyúságunk. 

Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: