2016. szeptember 23., péntek

ÁFONYÁS ZABPELYHES KEKSZ ÉTCSOKOLÁDÉVAL TOJÁSFEHÉRJE - ÉS LAKTÓZMENTES









Hozzávalók: 

  • 12 dkg Liga
  • 18 dkg barna cukor
  • 1 cs. bourbon vaníliás cukor
  • 2 db tojás sárgája
  • 1/2 tk. foszfátmentes sütőpor
  • 1/2 tk. szódabikarbóna
  • 1 kk. ecet
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg zabpehely
  • 15 dkg aszalt vörös áfonya

Tetejére: 
  • 10 dkg étcsokoládé


A ligát habosra kevertem a barna - és a vaníliás cukorral. Hozzáadtam a tojások sárgáját és az ecetet, és addig kevertem, amíg sima masszát nem kaptam. 
Hozzáadtam a szitált lisztben elkevertem a sütőport és szódabikarbónát, majd a zabpelyhet is. Ha mindet jól elkevertem, akkor beleforgattam az áfonyát is. 
Egy teáskanálnyi adagot helyeztem a sütőpapírral bélelt sütőlemezre, egymástól távol, mert terülni fog a tészta sütés közben. Előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütöttem. 
Ha kisült, sütőrácsra téve hagytam kihűlni őket. 
Az étcsokoládét vízgőz fölött felolvasztottam, majd becsíkoztam vele a sütiket. 

Megjegyzés: mivel nincs benne tojásfehérje így jobban szétterül sütés közben. Ezt a mennyiséget két sütőlemezen osztottam el, és úgy sütöttem meg őket.


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: