2016. augusztus 1., hétfő

HAGYOMÁNYOS SÁRGABARACKLEKVÁR FŐZÉS






Hozzávalók: 
  • sárgabarack
  • cukor
  • borkén
  • gyógyszertári szalicil 
A megmosott, kimagozott barackot  kézzel szétszedtem.  Héját nem szedtem le. Kb. egy szemet 3-4 felé tudtam szétszedni. Minél érettebb a barack, annál könnyebb vele dolgozni. 
Ezután a barackot lemértem, és 1 kg gyümölcsre 40-50 dkg cukrot  és  egy 1/2 kávéskanálnyi borként számítottam.  Elkevertem őket a barackkal és egy teljes napot hagytam őket állni. Időként megkevertem, hogy a cukor teljesen elolvadjon.
Másnap odatettem főzni, és folyamatos kevergetés mellett addig főztem, amíg olyan állagú nem lett amilyet szeretnék.Nem főztem sokáig, kb 1/2 óráig. 
Ezután üvegekben töltöttem, és mindegyik tetejére egy késhegynyi gyógyszertári szalicilt tettem. (Télen mikor fogyasztjuk, csak leszedem a tetejéről.) Celofánnal lekötöttem, és száraz dunsztban raktam őket. 

Jó étvágyat!!
~~~Erika~~~



Nincsenek megjegyzések: