2016. május 16., hétfő

ALMÁS KRÉMES ~ LAKTÓZMENTES ÉS TOJÁS NÉLKÜLI SÜTEMÉNY



Tészta: 
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg Liga
  • 15 dkg porcukor
  • 1 cs. foszfátmentes sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • csipet só
  • 1 dl laktózmentes tej
Töltelék: 
  • 1.5 kg alma
  • 3 ek. cukor (ízlés szerint)
  • fahéj
Krém: 
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 3 dl laktózmentes tej
  • 15 dkg Liga
  • 20 dkg porcukor




A tészta hozzávalóit összegyúrtam,  majd három részre osztottam. Kinyújtottam, és egy tepsi hátán  a lapokat megsütöttem. 

Az almát meghámoztam, lereszeltem és egy kissé kinyomkodtam. Fedő alatt megpároltam, közben ízlés szerint ízesítettem cukorral és fahájjal. Majd félretettem hűlni.

A krémhez a pudingport a tejjel a szokásos eljárással megfőztem, majd hagytam hűlni. A Ligát kikevertem a porcukorral és összekevertem a kihűlt pudinggal. 

Az alsó lapra rákentem a pudingos krémet. 
Ráhelyeztem a második lapot, megkentem az almatöltelékkel, majd rátettem a harmadik lapot is. Egy éjszakát hideg helyen pihentettem, hogy a tészta megpuhuljon, majd porcukorral megszórtam a tetejét, és máris lehetett szeletelni.


Jó étvágyat!!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: