2016. február 19., péntek

VAJAS KIFLI - LAKTÓZMENTES



Hozzávalók 8 darabhoz: 
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg Liga, olvasztva
  • 1/2 ek. só
  • 2 dl laktózmentes tej 
  • 1 db tojás sárgája
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tk. cukor
Tetejére:
  • 1 db tojás sárgája
  • szezámmag, köménymag, durva só






Az élesztőt a cukorral langyos tejben felfutattam, majd a többi hozzávalóval  bedagasztottam. Fényes felületű, rugalmas tésztát kaptam, melyet letakarva szobahőmérsékleten duplájára kelesztettem. 
Lisztezett felületen fél cm vastag körré nyújtottam, és 8 egyforma cikkelyre vágtam. A darabok hosszabbik oldalánál fogva feltekertem és a két végét kicsit meghajlítottam. 
Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket úgy, hogy alulra kerüljön a hajtás vége. A tojássárgáját kikevertem egy pici vízzel és megkentem a kiflik tetejét. Ezután ízlés szerint megszórtam őket szezámmaggal. 
Ezután még 20 percig kelesztettem a kifliket, és előmelegített sütőben 180 fokon megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések: