2016. január 25., hétfő

VAJAS BRIÓS - LAKTÓZMENTES





Hozzávalók: 

 - a tésztához: 
  • 30 dkg liszt
  • 1.5 dkg élesztő
  • 5 dkg porcukor
  • 2 db tojás sárgája
  • 1.5 dl laktózmentes tej
  • 6 dkg szobahőmérsékletű Liga
  • csipet só
  • pár szem aszaltgyümölcs (pl: mazsola, áfonya...)

- tetejére:
  • 1 kisebb tojás sárgája
  • kristálycukor 
Az élesztőt  1 teáskanál cukorral langyos tejben felfutattam, majd a tészta többi hozzávalóival és a többi cukorral bedagasztottam. 
Ha tészta dagasztás közben leválik az edény oldaláról, és minden lisztszemet felszedett már, akkor az alját és a tetejét egy kissé megliszteztem. Letakartam egy ruhával, és meleg helyen a duplájára kelesztettem.
Ha megkelt, 6 részre osztottam, és cipóvá formáltam. Mindegyik cipót ujjnyi vastagságnyira sodortam, kettéhajtottam, és feltekertem briós formára. 
Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket. A tojássárgáját kikevertem egy pici vízzel és megkentem a briósok tetejét. Ezután ízlés szerint megszórtam kristálycukorral. 
15-20 percig hagytam még pihenni a tésztát, és előmelegített sütőben 170 fokon megsütöttem.



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

1 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta! Ilyen kelt finomságoknak nem tudok ellenállni sajnos? vagy nem ez van!