2016. január 18., hétfő

MÁKOS HÓGOLYÓ - LAKTÓZMENTES




Még az ünnepek alatt készítettem ezt a mákos finomságot. A receptet illeskriszkonyhájából vettem. Egy kicsit változtattam rajta, hogy laktóz - és tojásfehérje mentes legyen.  Nagyon finom volt!!! 

Hozzávalók: 

 - a tésztához:
  • 15 dkg Liga
  • 1 db tojás sárgája
  • 3-4 ek. laktózmentes tej
  • 6 dkg cukor 
  • 30 dkg liszt
  • 1 csipet só
- a töltelékhez: 
  • 14 dkg darált mák
  • 1.5-2 dl laktózmentes forró tej
  • 1 ek. porcukor
  • 1 csipet só
- a hempergetéshez: 

A tészta hozzávalóit gyors mozdulattal összegyúrtam, majd a hűtőbe tettem 1 órára. 
Közben elkészítettem a tölteléket: a tejet cukorral, sóval ízesítettem és felforrósítottam. A forró tejet a darált mákra öntöttem, majd alaposan összekevertem. Mi úgy szeretjük a tölteléket, ha nem száraz. Így én közel 2 dl tejet öntöttem a mákra. 
A lehűlt tésztát, lisztezett gyúródeszkán 25 részre osztottam, és golyóvá formáltam. 
A golyókat féltenyérnyi körré nyújtottam, és elosztottam rajtuk a mákot. A töltött tésztadarabokat kézbe vettem és golyókat formáltam belőlük. 
Sütőpapírral bélelt tepsire raktam őket, és 180 fokon 20-25 perc alatt készre sütöttem. 
Még melegen bourbon vaníliás porcukorban meghempergettem a töltött sütiket, majd rácson hagytam kihűlni.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: