2015. szeptember 28., hétfő

CHILIS BAB

Könnyen és gyorsan elkészíthető. Csípős, laktató étel, melyet most frissen fejtett babból készítettem. 




Hozzávalók: 
  • 50 dkg fejtett bab
  • 1 kk. chili
  • 2 db nagyobb babérlevél
  • 1 tk. szemes bors

  • 50 dkg darált hús
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • olaj

  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 1 kk. őrölt piros paprika
  • 2 mk. oreganó
  • 2 mk. bazsalikom
  • 2 mk. kakukkfű
  • 2 mk. majoranna
  • 2 mk. római kömény
  • 1 kisebb ágacska rozmaring
  • 1 késhegynyi fahéj
  • chili paprika
  • 4-5 ek. házi sűrített paradicsom
  • ízlés szerint só

  • 20 dkg mirelit kukorica
A babot odatettem főzni annyi vízzel amennyi ellepte. Ízesítettem sóval, és a többi fűszerekkel. A darabos fűszereket teaszűrőben tettem, így könnyebb főzés után kiszedni.

Az apróra vágott hagymát olajon üvegesre pirítottam,rátettem a darált húst és fehéredésig sütöttem. Megszórtam őrölt pirospaprikával, belenyomtam a zúzott fokhagymát, és ízlés szerint beízesítettem a fűszerekkel. A sűrített paradicsommal besűrítettem és összerottyantottam. Majd a kukoricát is hozzátettem és fedő alatt készre pároltam. Közben leszűrtem a megfőtt babot, melynek a levét felfogtam. A végén beleadagoltam annyi levet a megfőzött babhoz, hogy ne legyen nagyon sűrű. Még egyszer összeforraltam és forrón tálaltam. 


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: