2014. november 19., szerda

TÚRÓS BATYU - LAKTÓZMENTES




Hozzávalók a tésztához: 
  •  60 dkg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 2 db tojás sárgája
  • 1 ek cukor
  • 10 dkg olvasztott Liga
  • 1 tk só
  • 3 dl szójatej (vagy laktózmentes tej)
A töltelékhez: 
  • 50 dkg laktózmentes túró
  • 10-15 dkg cukor (ízlés szerint)
  • fél citrom reszelt héja és leve
  • 1 db tojás sárgája
  • csipet só 
  • 1 cs. bourbon vanília
  • aszalt gyümölcs (én vörös áfonyával ízesítettem)


Az élesztőt 1 teáskanál cukorral langyos tejben felfuttattam, majd a tészta többi hozzávalóival és a többi cukorral bedagasztottam. 
Letakarva, meleg helyen, kb egy óra alatt a duplájára kelesztettem.

Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót összetöröm a villával. Ízlés szerint ízesítettem cukorral,  bourbon vaníliával, citrom reszelt héjával és levével, egy csipet sóval. Hozzákevertem a tojássárgáját és jól elkevertem. Végül hozzáadtam a vörös áfonyát.

A megkelt tésztát vékonyra kinyújtattam, és derelyevágó segítségével felkockáztam, és mindegyiket megtöltöttem.  A tészták széleit megkentem tejjel, és a szemközti csúcsokat egymásra hajtogattam.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, és 20 percig még pihentettem a tésztát. Ezt követően előmelegített sütőben készre sütöttem. Még melegen megkentem őket cukros tejjel ( kb. 1 dl tej és 1 ek cukor kikeverve).  Így fényesebb lesz, és tovább marad puha. Ha maradna belőle... :) 
Ebből a mennyiségből 32 db kisebb batyu sült ki. 


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: