2014. augusztus 7., csütörtök

TÖLTÖTT ZSEMLE - LAKTÓZMENTES






Hozzávalók a töltelékhez: 
  • 4 db zsemle - nálam korpás zsemle
  • 25 dkg laktózmentes túró
  • fél citrom leve és reszelt héja
  • 1 db laktózmentes tejföl - 200 g
  • 1 db tojássárgája
  • aszalt gyümölcs - ízlés szerint
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
 A zsemlékhez: 
  • kb 2 dl forralt, laktózmentes tej



A zsemlék tetejét levágtam, majd a belsejüket kikapartam. Vigyázni kell, hogy nehogy kilyukasszuk a zsemlék alját.
A túrót villával összetörtem,  majd a tejföl kivételével hozzákevertem a többi hozzávalókat. A zsemlék kikapart belsejét összekevertem kb. 2 evőkanál tejföllel, majd hozzákevertem a túrós töltelékhez.
A zsemléket egy pillanatra a felforralt tejbe mártottam, és egy sütőpapapírral bélelt hőálló tálba helyeztem őket egymás mellé.  Túrós töltelékkel megtöltöttem a zsemléket, majd rátettem a szintén tejbe mártott kalapokat. A megmaradt tejfölt kikevertem és elosztottam a zsemlék tetején. Egy kis barna cukorral még megszórtam őket. :)
Előmelegített sütőben készre sütöttem.


Megjegyzés: ha gyerekek nem esznek belőle, akkor az aszalt gyümölcsöt nyugodtan áztassuk 1-2 ek. Rumba, és csak utána tegyük a túrós töltelékbe. :)




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: