2014. május 28., szerda

EPRES PITE

Érik az eper!!! Így ki kell használni minden lehetőséget, ami eperből készül. 
Természetesen sütés közben belefér egy kis csemegézés is, hogy megbizonyosodjunk róla mennyire finom. :)




Hozzávalók 
- a tésztához: 
  •  30 dkg liszt
  •  20 dkg Liga
  • 10 dkg porcukor
  • 1 db tojássárgája
- a töltelékhez:
  • 50 dkg eper
  • 10 dkg cukor
  • 1 dl víz
  • 5 dkg étkezési keményítő 
  Tésztához a lisztet elmorzsoltam a porcukorral és a Ligával, majd a tojássárgájával összegyúrtam. Fóliába becsomagoltam és a hűtőbe raktam 1 órára.
Ezután a 2/3-át félretettem a rácsozáshoz, a többit lisztezett deszkán kinyújtottam annyira, hogy egy 24 cm-es piteformába beleférjen  és az oldalára is jusson.
A túlnyúló részeket levágtam és az alját megszurkáltam villával.
A megtisztított, megmosott epret egy lábasba tettem 2 evőkanál vízzel és a cukorral megpároltam úgy, hogy egy kicsit darabos legyen benne az eper. A maradék vizet elkevertem a keményítővel és az eperre öntöttem, hogy besűrűsödjön. Vigyázni kell vele, hogy ne forraljuk fel.
Az epertölteléket a tésztára halmoztam és maradék tésztával berácsoztam
Előmelegített sütőben készre sütöttem.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~
    

2 megjegyzés:

Kati írta...

De szép, biztos finom :)

Erika írta...

Nagyon finom volt. Jók ezek a linzertészták, mert sokféle képen variálhatjuk.