2014. február 2., vasárnap

CSOKITORTA - TOJÁS NÉLKÜLI PISKÓTÁBÓL

Nagyon megkedveltük ezt a "piskótát". 
Sokkal finomabb, mint a rendes hagyományos alapon, tojásból készült piskótalap. Szaftosabb, puhább... és nagyon eteti magát. :)) Így legalább a lányom is nyugodtan ehet belőle, nem kell félni az allergiája miatt.




A piskótához: 
  • 15 dkg barna cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 4 ek. kakaó
  • 1 tk. szódabirkarbóna
  • 1 cs. bourbon vanillia
  • 1 tk. fahéj
  • 2,5 dl víz
  • 2 tk. ecet
  • 1,2 dl olaj

A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálba, majd hozzáöntöttem  a nedves termékeket. Jól elkevertem,  és egy sütőpapírral kibélelt  17 cm-es kapcsos formában öntöttem. Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem. Ha kihűlt, akkor akkor a piskótát ketté vágtam középen.


Kakaós krém: 

  • 3 dl szójatej
  • 3 ek. liszt
  • 15 dkg Liga
  • 15 dkg barnacukor
  • 2 ek. kakaó
A tejet a cukor felével elkevertem, majd hozzáöntöttem a lisztet és csomómentesre elkevertem. Feltettem főzni, és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem. Hagyom langyosra hűlni.
Közben a vajat a maradék cukorral kikevertem, majd mikor elolvadt a cukor hozzáadtam a kakaóport is.  Utána a vajas krémhez hozzáadtam a főzött krémet. Alaposan kikevertem és megtöltöttem a 3 részre vágott piskótát úgy, hogy maradjon a torta tetejére és a díszítésére  is egy kis krém.








Tejmentes kakaómáz: 
  • 10 dkg porcukor
  • 2 ek, kakaó
  • 2 ek. olaj
  • 2 ek. forró víz
A hozzávalókat lassú tűzön összemelegítem, addig amíg a cukor teljesen elolvad. Ezután a csokimázat a sütemény tetejére öntöm. És végül a maradék krémmel díszítem a torta tetejét.




Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: