2013. október 27., vasárnap

KAKAÓS MARLENKA

Egy pár évvel ezelőtt nagy sikere volt ennek a sütinek. Nem is lehetett kapni csak a benzinkutaknál. De ott sem mindegyiknél. Majd később a nagyobb cukrászdáknál is megjelent többféle ízesítéssel.
Nálunk nagyon tetszik mindenkinek. Sokáig kerestük az "igazi"  receptet, de nem sikerült megtalálni azt az ízt, melyet megszerettünk. Míg végül anyukám akadt rá erre receptre, és azóta is így készítjük. 
De a diós Marlenkának a receptjét még mindig keressük.




Hozzávalók a tésztához: 
  • 2 ek. méz
  • 2 ek kakaó
  • 2 db tojás
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg margarin
  • 40 dkg liszt
Krémhez: 
  • 2 cs. vaníliás puding
  • 1 l tej
  • 2 ek. liszt
  • 37.5 dkg margarin
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 30 dkg cukor 
 Tetejére: 
  • cukrozott kakaópor



 

A tésztának való alapanyagokat jól összedolgoztam (szükség esetén tejjel higítható), és 4 db cipót készítek belőle. Egy kicsit ragacsos a tészta, és nehézkes a nyújtása a méz miatt, ezért célszerű meleg tepsi hátán nyújtani. Majd közepes tepsi hátulján (enyém 34x40 cm-es) sütőpapírral megsütöttem egyenként 200 fokon, kb. 7-9 perc alatt. Minden tészta alá új sütőpapírt tettem.

A pudingport és a lisztet összekevertem, majd az 1 l tejjel keményre főztem. Félretettem hűlni, és letakartam, hogy ne bőrösödjön meg a teteje. A margarint (Ligát használok) 30 dkg cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem. Mikor már langyos a puding, belekevertem a cukros margarint és simára kikevertem.
A 4 db lapot megtöltöttem a krémmel úgy, hogy a felső tésztalapra is maradjon a krémből. Majd ezt cukrozott kakaóporral vastagon megszórom. Hűtőszekrényben hagyom állni néhány órát, hogy a tésztalap megpuhuljon és az ízek összeérjenek.



Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: