2013. július 1., hétfő

MEGGYES FAGYLALT

Amíg tart a meggyszezon ki kell használni a friss gyümölcs ízét, zamatát. :)
Most egy gyors meggyes fagyit készítettem. Hirtelen ötletből, és abból ami ép volt itthon. 
Elkezdett érni a málna is, így még csak szemezgetjük a bokorról. De kb. egy maréknyi málnát még a meggyhez raktam. Joghurt sem volt itthon, így tejföllel helyettesítettem.:))










 Hozzávalók: 
  • 30 dkg kimagozott meggy
  • kb. 1 maréknyi málna
  • 2 dl tejszín
  • 15 dkg cukor
  • 1 ek citrom leve
  • 1 pohár laktózmentes tejföl
A meggyet  botmixerrel pürésítettem, majd a vége felé hozzátettem a málnaszemeket is,  1 ek. citrom levével és cukorral kikevertem. Hozzáadtam.a tejfölt és csomómentesre  elkevertem. Mielőtt a fagyigépbe tettem volna 2 dl tejszínt félkeményre vertem és hozzáadtam az ízesített gyümölcshöz,  a fagyigéppel 30 perc alatt kidolgoztattam.


Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~

2 megjegyzés:

orsi írta...

én is laktózérzékeny vagyok, és mikor olyant eszek amit nem szabadna, bizony nagyon görcsöl a hasam. Szerencsére egyre több laktózmentes tejtermék létezik már, most bukkantam rá a laktózmentes sajtra a Campingtől http://redir.ec/laktozmentes

Erika írta...

Szia Orsi! Örülök, hogy ide találtál.
Sajnos a lányunk szenved ebben a betegségben. És emiatt sok mindet nem ehet meg ő sem. Nála is így jelez a szervezete, ha azt eszik, amit nem szeretne. És ehhez jött még a tojásfehérje allergia is.