2013. június 28., péntek

MEGGYLEVES

 

 

A múltheti legnagyobb melegben semmi sem eset jobban, mint egy jól lehűtött friss meggyleves. És ha van hozzá házi készítésű tejszínhabunk... az már mennyei lehet.:)  Sajnos nekem ép akkor nem volt itthon, így nélküle ettük meg a levest, de nagyon jól esett. :) De az ínyencek még vanília fagyival is ehetik. :))








Hozzávalók:
  • 70 dkg kimagozott meggy
  • 8 ek cukor
  • 1/2 citrom felkarikázva
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 3-4 db faháj db-ok
  • 8-10 db szegfűszeg
  • 1 kisdoboz laktózmentes tejföl
  • 1/2 cs. vaníliás pudingpor





 A meggyet odatettem főzni 8 dl vízzel. Beletettem a cukrot, és vaníliás cukrot és elkevertem benne. Majd hozzáadtam a szegfűszeget, fahéjat a megmosott, felkarikázott citromot.
Közben a tejfölt egy kis vízzel és pudingporral csomómentesre kevertem. Mikor felforrt a víz a meggyel, akkor behabartam vele. 5-6 percig még főztem a habarással. Lehűtöttem és kivettem belőle a citromkarikákat. Hűtve a legfinomabb. Házi készítésű tejszínhabbal tálaljuk.

Jó étvágyat!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: