2013. január 25., péntek

"HÓTEKERCS"

Évikénél, a Takarékos blog szerzőjénél jelentkeztem egy játékra. SAD 12. fordulója -" Süss Alkoss Díszíts "  rövidítés. Mivel nem olyan rég nyitottam meg ezt  a blogot, így nekem ez lesz az első ilyen játékom. :) 
A feladat az volt, hogy a bevált megszokott módszerrel készült sütiket, csavarva-tekerve készítsük el.  

Én a hókiflire gondoltam, hogy a kiflik helyett tekercset készítek.. Ez az a sütemény, amit mindenki ismer. Kifli formában sütjük meg, és általában dióval, mákkal vagy gesztenyével töltjük meg. Pontos recept nincs, mert mindannyian másként ismerjük, de a végeredmény a fontos, hogy mindenkinek ízlik.


 Hozzávalók a tésztához:
  • 35 dkg liszt
  • 25 dkg Liga
  • 2 ek 10 %-os ecet
  • 4 ek víz
  • 5 dkg porcukor
  • csipet só    
A töltelékhez: 
  • 10 dkg darált mák
  • 5 dkg cukor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 5 ek tej
  • pár csepp citromlé
 A hozzávalókat jól összegyúrjuk, és egy éjszakát lefedve a hűtőbe rakjuk. Másnap  belisztezett deszkán vékonyra kinyújtjuk, megtöltjük mákkal és szorosan feltekerjük. A tekercsből 2-3 cm-es szeleteket vágunk.  A kezünk segítségével még egy kicsit megformázzuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, és előmelegített sütőben megsütjük. Még melegen porcukorba forgatjuk. Díszítésként melegen egy-egy mazsolát nyomtam a közepébe.  Elvileg sokáig elállna ez a sütemény.

A töltelék: a mákot a cukorral és a tejjel összefőzzük. Mikor elolvadt benne a cukor, lehúzzuk a tűzről és beletesszük a vaníliás cukrot és a pár csepp citromlevet.








Jó étvágyat!!

~~~Erika~~~



2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon kitaláltad ezt a sütit. Nagyon jól néz ki és finom lehet! A fotóid nagyon szépek!

Kathy írta...

Nagyon szep, becsukom a szemem es erzem az izet is! :)