2012. december 10., hétfő

PIZZA

Szerintem  ezt az olasz eredetű ételt mindenki szereti. Egyszerű az elkészítése, különféle zöldségek, gomba és felvágottak ízesítésével határtalan lehet a feltét.












Hozzávalók a tésztához: 
  • 1/2 kg liszt, 
  • 2 dl laktózmentes tej, 
  • 1 dl víz, 
  • 10 dkg Liga ( de én 7 dkg olajjal váltom ki), 
  • 4 dkg élesztő, 
  • 1 ek. cukor,
  •  2 lapos tk. só.

A feltéthez: 
  • 3/4 üveg Bolonai mártás,
  •  30 dkg gomba,
  •  30 dkg sonka, 10 dkg kukorica, 
  • 20 dkg növényi sajt, 
  • oreganó,
  • chili paprika, 

 A tészta hozzávalóit bedagasztjuk. És szobahőmérsékleten 1óráig letakarva a duplájára kelesztjük.
 Közben előkészítjük a feltétek hozzávalóit. A gombát felszeleteljük, majd megpároljuk. A sonkát felkockázzuk. A sajtot lereszeljük. Én általában az almareszelőn szoktam, mert így gyorsabban megy.

A megkelt tésztát átdolgozzuk, majd egy kivajazott nagyméretű tepsibe helyezzük. Megkenjük a bolonai mártással és megszórjuk oregánóval. Ráhelyezzük a többi feltétet is és végül befedjük az egészet reszelt sajttal. Chili paprikát csak az egyik részére tettem, mert nem mindenki szereti.
És letakarva még 20 percig pihentetjük. Előmelegített sütőben készre sütjük.

Jó étvágyat kívánok!

~~~Erika~~~

Nincsenek megjegyzések: